Lider technologicznej popkultury może być tylko jeden

Lider technologicznej popkultury może być tylko jeden

Jeśli by mówić o pojęciu technologicznej popkultury to można takowego użyć w zasadzie w stosunku do jednej jedynej firmy na świecie. Firma, która produkuje urządzenia doskonałe pod względem technologicznym a jeszcze do tego urządzenia tak modne, że stały się one ikoną kultury masowej. I to jeszcze co najważniejsze – technologii niedostępnej dla wszystkich, ponieważ bardzo drogiej. Mowa o marce apple, która znana i uznana jest na całym świecie i której urządzenia używane są przez gwiazdy, biznesmenów i polityków oraz przez wszystkich, którzy należą do szerokorozumianych elit. Wszystko, co wychodzi z fabryk produkujących dla tej marki urządzenia kosztuje na tyle dużo, że stać na nie najlepiej zarabiających. Ale nie na tyle dużo, żeby nie mógł sobie na nie pozwolić każdy. To oczywiście celowy zabieg. Przecież wiadomo, że najbardziej pożądane rzeczy to te, na które nas nie stać. Jeśli do tego wszędzie dookoła używa się produktów marki apple to w głowach wielu gorzej zarabiających rodzi się konieczność dołączenia do tej popkultury, która produkty tej marki po prostu uwielbia [http://oknastam.com.pl/drzwi-zewnetrzne.html].

Na świecie żyje mnóstwo ludzi bardzo ubogich i mało zarabiających. Również w Polsce wielu ludzi zarabia raczej średnio. Tym czasem duża liczba ludzi z tej grupy słabo zarabiających używa właśnie urządzeń tej szalenie modnej marki. Jak to jest możliwe? Jest to po prostu marketingowe mistrzostwo świata, które apple konsekwentnie uprawia od wielu lat. Produkty spod znaku nadgryzionego jabłka są po prostu genialne jakościowo, ale ich używanie jest czymś więcej aniżeli używanie wszystkich innych urządzeń innych producentów. Filozofia tej marki dąży do budowania świadomości, że używanie jest produktów sprawia, że należy się do społecznej elity. Już pomijając nawet sam fakt, że one są po prostu bardzo dobre. Bo apple bardzo mocno dba o jakość swoich produktów. Dba też o to, żeby przed wejściem na rynek były one już dobrze znane a potrzeba ich kupienia i apetyt na nie był podsycony do możliwego maksimum.

Dzisiaj każdy może sobie kupić produkt apple, żeby dołączyć do tej grupy wyimaginowanego prestiżu. Operatorzy komórkowi ułatwiają wejście w posiadanie telefonu tej marki oferując rozłożenie opłaty za niego na raty. Jeszcze inną możliwością jest po prostu płacenie gigantycznego abonamentu za dostęp do usług telekomunikacyjnych w zamian za umożliwienie korzystania z telefonu marki apple. Warto jeszcze przypomnieć, że z logo tej marki z jej fabryk wychodzą nie tylko telefony. Są to również tablety czy laptopy oraz słuchawki, odtwarzacze muzyki czy jeszcze kilka innych urządzeń jak chociażby smartwatche. Większość z tych urządzeń kosztuje naprawdę sporo. Kupienie laptopa to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Decydując się na zakup tych produktów ma się pewnie świadomość tego, że płaci się za markę, a dokładnie za to magiczne logo na urządzeniu. Gdyby marka apple wypuściła na rynek długopisy albo jakiekolwiek inne urządzenie to z miejsca stało by się ono prawdziwym hitem a ludzie rzuciliby się do sklepów, żeby je nabyć. Na tym polega właśnie strategia wielu ogromnych firm. Na zbudowaniu poczucia silnej marki i na wytworzeniu więzi pomiędzy wykreowaną marką a jej użytkownikami. Ta więź może sporo kosztować, a wydatek trzeba ponosić średnio raz na rok. Ponieważ każdego roku prezentowane są najnowsze produkty z kolekcji a przecież nie wypada używać niemodnego już telefonu tej marki czy laptopa, kiedy właśnie wychodzi urządzenie najnowszej generacji. Marka ta jest dedykowana tym, którzy pieniędzmi nie muszą się nazbyt przejmować. Ale jak powiadają, kto bogatemu zabroni?

Replies: 0 / Share:

You might also like …

Post Comment